Feb 15, 2011

CHAPTER 1 : DISINI SEGALANYA BERMULA


Sibuknya semua orang hari ni.padahal aku yang nak pergi sambung blaja tapi orang lain pulak yang excited. Bisikku di dalam hati.pukul 6 pagi lagi rumah ni dah meriah,mak dengan kakak aku sibuk masak,abah masukkan barang dalam kereta,adik aku sorang tu baru terhegeh-hegeh nak mandi..aku??berdebar,serba tak kena.hanya bermain dengan perasaan..pendaftaran pukul 8,kami kena r gerak awal sebab kolej ni terletak nun di selatan.

Sampai je sana aku tengok ramai betul manusia bernama lelaki dan perempuan.segera ku sms sahabatku yang sama-sama dapat belajar disini.lega,ade geng..selesai pendaftaran,kami di bawa ke kolej kediaman kejora.disana bertemu dengan rakan sebilik yang berlainan kursus,latar belakang dan negeri.Aku disapa lembut oleh kakak rose teman sebilikku..”sape nama?” dengan senyuman aku membalas “Saya MAYA MEDINA.”  Disinilah bermulanya kehidupanku sebagai pelajar kolej.Ermm terasa rindu pada dirinya yang jauh dimata....

KRINGGG!!!!!...jam loceng aku berbunyi dgn penuh meriah…”alamak!!dah pkl 8 dah..kantoi la aku nak gi register masuk kolej arini..leceh betul la…”ujar aku yang dah terlambat nak g kolej..hari ni adalah hari pertama aku nak daftar kat kolej..tp dengan penuh sempoi aku pegi enjoy merempit mlm td dgn member2 tempat aku..aku bergegas siapkan ape2 barang yang patut nak bawak ke sana..aku mmg xde pack pape barang pun..rase malas je nak sambung study ni..

Lepas siap berkemas,aku gtau mak and ayah aku yg aku nak g register..sampai kat kolej je..aku tgk rmi btl la manusia..aku dah la rimas dok tempat2 yg rmi org ni..”ah!!!dulik pe aku..malas aku nak beratur semua ni..baik aku potong je…”ujar aku dlm hati..aku pun set muke aku kerek gile…n dgn pakaian ala2 mat rempit..aku men potong je sume umat tu..mase register tu..bro tu ckp dgn aku…”LUQMAN AL-HAKIM, awak di tempatkan di kolej perdana..”ah sudah…ad eke suh aku dok dlm hostel…hati aku dah mula memberontak..tp cmne pun…aku dah jd student dah..even hati x ikhlas..hehehhe..dan segalanya bermula di sini…

1 comment:

  1. vie ske nme maya medina . . sedapnye , , ta sabar nak tunggu smbungan . . .

    ReplyDelete